Wydanie: PRESS 09/2010
Pajączki na służbie
Choć pierwsze oferty monitorowania sieci pojawiły się już kilka lat temu, polski rynek dopiero się rozkręca. Dość wspomnieć, że gdy Press-Service w 2006 roku wprowadził usługę NetPatrol, była to najbogatsza oferta na rynku. Podstawowy monitoring obejmował... 447 portali internetowych. Dziś spółka chwali się, że zbiera informacje z trzech milionów źródeł (warto pamiętać, że spółki różnie podają te liczby).
Na szperaniu w sieci chcą zarobić nie tylko tradycyjni gracze od monitoringu mediów (Instytut Monitorowania Mediów, Press-Service czy Mediaskop), ale i spółki wyrosłe z Internetu, jak NetSprint, właściciel wyszukiwarki o tej samej nazwie, lub BrandoMetr.pl spółki Jarorcon należącej do niemieckiej grupy internetowej Akra.
Więcej w wrześniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter